close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתכון לכל חג

מערכת שורשט אדר, תשעג19/02/2013

רשימה קצרה אודות מגוון מתכונים לחגים, מה נכון לבשל לכל חג ובעיקר לפסח המתקרב.

תגיות:

אין כמו לפתוח החג בבישול ואפייה מסורתיים לכבוד החג. הריחות בבית מיד יתנו אוירת חג וחמימות חגיגית שאין כמותה, כך שנוכל להתחיל לשבת לסעוד את ארוחת החג בשמחה גדולה.

כולנו רוצים שארוחת החג תהיה טעימה וערבה לחיך של כל הסועדים, בין האורחים שלנו לא פעם ישבו גם צמחוניים או אנשים הרגישים לגלוטן, או דברים אחרים שלעיתים אנחנו לא שמים לב להם והחשובים מאוד לאורחים שלנו והכל כדי לקיים את הכתוב במגילת אסתר "לַעֲשׂוֹת אוֹתָם (=את ימי הפורים) יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה" (אסתר ט 22)

החגים דורשים בדרך כלל הכנה מוקדמת. לכל חג יש את האוכל המסורתי שלו:
לפורים- נהוג לאכול אוזני המן למשל. עם השנים אוזני ההמן התפתחו והתחדשו ובמקום מילוי השוקולד, פרג והתמר ה"רגילים" מימי הילדות שלנו- היום כבר ניתן למצוא מילויי חלבה, נוטלה, שוקולד לבן, ריבות שונות ומשונות. צריך לזכור כמובן, שבפורים אנחנו אוכלים סעודה בשרית על פי המצווה, ולכן נוהגים להכין את אוזני ההמן פרווה. יש מגוון מתכונים ברשת להכנת אזני המן והכל פשוט וטעים.

לפסח- שממש מתקרב אלינו מוקדם השנה, אנחנו מתכוננים המון זמן מראש. מנקים, מצחצחים, מוודאים שאין פיסת חמץ בבית, ועל כן עלינו לבשל גם מתכונים לפסח – מי לא אוהב את הקניידעלך המפורסמים של סבתא? או מצה פשוטה בשוקולד? לחמניות כשרות לפסח המדיפות ריח אפייה נעים בכל הבית.

גם את המתכונים הללו חידשו בשנת 2013- במקום לחמניות פשוטות- הן כבר ממולאות בכל טוב כשר לפסח (גבינות, זיתים, טעמים מיוחדים), עוגות מיוחדות לפסח, עוגות ממצות, לביבות תפוחי אדמה מיוחדות לפסח (לטקעס) מטעמים שונים- לדוגמא בטטה וגבינות ובכלל- הדימיון יכול לעבוד שעולת נוספת ולרענן את רשימת המתכונים הישנה מבית סבתא. הרשימה עודנה ארוכה וטובה כי בפסח- הכל טעים.

כמובן שאחרי פסח מגיעים חגים נוספים עם הרבה מטעמים מיוחדים שרק עם ישראל יודע לבשל... כל חג והמאכל שלו- וכולנו מרוצים מהמגוון הרחב שיש לחגים להציע לנו...

כמובן- לא תקופה טובה לאלה מכם שרוצים להתחיל דיאטה... צוחק

חג שמח לכולם ובתיאבון!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה